שאל את הרב - תשובות מפי הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א
שאלה - 142028
מורי ורבי שמעתי והזדעזעתי בערב ״החג״ שבדו מליבם השלטונות. בתחנת רדיו ״חרדית״ דברי זילזול על גדולי ישראל הספרדים בדור שלפנינו. הייתי חייב למחות?
תשובה
מחאה היא טובה כשיש אוזן שומעת. אך נשאר לנו רק להזהיר מפניהם.
וגם סיפרו לי אנשים מהימנים כי שמעו צעיר אחד לימים ואיני יודע שמו, מדבר ומנהל באגרסיביות תכנית מגמתית לגרור את הציבור שלנו אחרי הדעות הנפסדות והמקוקלות ההבל שלהם ב״יום טוב שני של גלויות״ שאין לו לא שורש ולא ענף. ויסודם ברחוב הפרוץ.
סיפרו לי כי אחד מתלמידי החכמים הנפלאים שבירושלים איש חיל נגרר אתו לוויכוח. ונערים פני זקנים ילבינו. וחבל שנכנס אתו לעימות ולא נטש את הבחור שעשה עצמו חרש והוציא לעז על גדולי ישראל אשר מימיהם אנחנו שותים וסילף הנהגתם הקדושה בפרשניות מוטעות ומסולפות.
אני עבדך אוהב את אנשי הצבא והבטחון המשטרה ושומרי הסדר, מתפלל עבורם בדמעות, וידוע בשיעור בחולון פותחים את ארון הקודש ומתפללים להצלחת כל אנשי הבטחון בארץ ובחו״ל אך מה זה קשור ליום הזה ולחגיגות המופרעות, לשינוי סדרי התפלה, ולאמירת הלל. ולמדיניות של מחיקת כל סממן יהודי וחילון שיטתי ביד אחת עם התקשורת העויינת לתורה ולומדיה.
ועוד מטיפים לנו מוסר אלה שלא היו כאן בראשית הקמת המדינה וטוענים כי לא היה מזמן החורבן כמות כזאת של בני תורה וישיבות וכו׳ וכי הם עשו זאת? וכי הם איפשרו זאת? והרי מיום שיסדו את המדינה הם מבזים ומשמיצים את בני התורה שאינם מתגייסים לצבא הקוראים לו כור היתוך של יהודים ושאינם יהודים, של בנים ובנות בעירבוביא. של גיורים פיקטיביים, של בעיות קשות בשמירת ניבול הפה, של שמירת שבת, של תפילה בציבור וכל דבר שבקדושה. וכי הם הקימו את הישיבות? להיפך הישיבות קמו חרף הפרעותיהם והמכשולים שהערימו ומערימים עלינו. לולי השם שהיה לנו אזי חיים בלעונו.
זאת ועוד וזו קשה מכולם כי מטילים דופי בגדולי התורה הספרדים נוחם עדן שכאילו היללו ושיבחו את מעשיהם. הרי היה לנו את לפיד האש ההולך לפני מחנה ישראל הוא הסבא קדישא רבנו שלמה אליעזר אלפנדרי ז״ל. שמכל העולם נהרו אליו לשמוע את מוצא פיו, ולא היה איש חיל כמוהו שנלחם נגד הכופרים. את רבנו שאול דוויק הכהן, את רבנו יעקב חיים סופר. את המקובל רבנו אפריים הכהן. את מרן ראש הישיבה הגאון רב רבנן רבנו עזרא עטיה. את רבנו צדקה חוצין אשר קידש נגדם מלחמת מצוה, את בן אחיו רבנו יהודה צדקה. את רבנו בן ציון אבא שאול. את רבנו יוסף עדס זכר צדיקים לברכה. אשר כולם עמדו בפרץ נגד המהרסים והמחריבים למיניהם. ולולי שעמדו כולם כחומה בצורה לא היה נשאר חרדי ספרדי אחד בארץ ישראל. כמה הפגנות זעם היו על חילולי שבת ועל גיוס בנות ועל שירות לאומי. ועל ניתוחי מתים. ועל גיוס בני הישיבות. ובראש התהלוכות צעדו רבנו עזרא עטיה רבנו אברהם ענתבי סקה. רבנו יהושע שרבני, רבנו יעקב עדס. רבנו צדקה חוצין. מור אבי עליו השלום. ורבנו יעקב מוצפי ותכלה היריעה מלהכיל את רשימת השמות.
ובשנת התשל״ב חוקקו בבית הכפירה שלהם חוק "שירות לאומי לבנות" והגאונים רבי יהודה צדקה רבי בן ציון אבא שאול ויבלט״א רבי אליהו הררי רפול שליט"א, שמו עיניהם עלי אני הצעיר ושלחוני להחתים את כל גדולי ישראל רבני עדות המזרח ברחבי הארץ נגד הגזירה ופסקו שהיא ביהרג ואל יעבור. וחתמו עליה 400 גדולי ישראל נוחם עדן.
טוענים הם טענות שוא ומדוחים כאילו מרן זצ״ל היה מאומרי ההלל וחלילה ממשבחי הכופרים, הבל יפצה פיהם. ונתלים בזה שאמר שצריכים לנשק חייל יהודי, גם מור אבי ז"ל עשה כן ואני הולך בעקבותיהם. אך מה ענין זה לכאן ולהכשרת מוסדות הכפירה. עיין בשו״ת יביע אומר חלק ו אורח חיים סימן מ״א דוק ותשכח כמה טעמים שאין לומר הלל ביום זה.
א, חלק קטן מעם ישראל היה בארץ בשנת תש״ח והיו מיעוט שבעם ואין לומר הלל על נס שנעשה לחלק מישראל.
ב, אין אומרים הלל אלא בצאתם מהצרה לגמרי, לא נושענו ביום ה באייר מצרתינו כי שום הצלה לא אירעה בו אלא אדרבה המלחמה נמשכה במלוא עוזה עוד תשעה חודשים עם הרוגים לאלפים השם יקום דמם.
ג, הנסים שהתרחשו היו בטבע ולא נגד הטבע. כי ידוע כי גבור מלחמה אחד שלבו לב ארי יניס מאות רבות מהאויבים.
ד, אין לומר הלל אלא בנס גלוי שלא נפקד ממנו איש, וכאן נשרפו ונרצחו עשרות אלפים מישראל כצאן לטבח יובלו.
ה, המציאות מוכיחה יום יום שעדיין לא נושענו מאויבינו הקמים עלינו לכלותינו ועל מה הלל לומר. כי עדיין הם זוממים ומתייעצים עלינו רע.
ו, מבחינה רוחנית ואני מצטט מדבריו הקדושים ״אשר ירוד ירדנו אלף מעלות אחורנית, ועדים אנחנו להתדרדרות מוסרית מדהימה, המתירנות גוברת וההתפרקות משתוללת בראש כל חוצות, חוסר צניעות, בגדי פריצות, ספרי פרונוגרפיה, וסרטי קולנוע מבישים, חילולי שבת בפרהסיא, פתיחת איטלזי טריפה בממדים מבהילים, ועל הכל מאות אלפים מישראל מתחנכים במוסדות חינוך לא דתיים, ולומדים שם להתנכר לכל קדשי ישראל, ולפנות עורף לצור מחצבתם, ולהיות ככל הגויים בית ישראל. עזבו מקור מים חיים לחצוב להם בורות נשברים אשר לא יכילו המים, ונתקיימה נבואת ישעיה עליו השלום ירהבו הנער בזקן והנקלה בנכבד. הלזה ציפינו וקיווינו במשך אלפיים שנות גלותינו?״ כל אלה מעט מתוך ים הדברים שיצאו מקולמוסו הטהור של גאון עוזינו.
על הכל תמיהני על הרב היקר שנסתתמו טענותיו כי הצעיר הרהיב דבריו נגדו בעזות שאין דומה לה. וכי מצב המדינה מה שכתב רבנו זלה״ה עוד בשנת התשל״ה לפני 42 שנים מיום זה, נשאר כפי שהיה? וכי לא התדרדר עוד ועוד מיום ליום? ועוד מה שמנסים להביא ראיה מהגדולים ששמחו בהקמת המדינה אם היו כדבריהם וכי אם היו נמצאים בימינו היו מסכימים עם כל אלה? ושמחים על מה שמתרחש לנגד עיננו. על התנועה הרפורמית המכלה כל חלקה טובה, על החוקים של התועבה של נישואים מוזרים על פי ה״חוק״ איש נישא לאיש ואשה לרעותה ומגדלים ״ילדים משותפים״ ועוד כהנה עניני ליצנות לא שערום אבותינו הקדושים. הלעג הקלס והבזיון לגדולי ישראל. ועוד כהנה וכהנה.
על זאת לבי מר יקרא כמו לב אשה מצירה. והשם יתברך יגדור פרצותינו ויזכינו שיהלכו בראשינו גדולים אמיתיים הדורשים אמת וצדק ואשר מצבו של עם ישראל נוגע לליבם וכואבים את כאב השכינה היושבת בגלות ויחיש לגאלינו בקרוב ובמהרה.
נושאי השאלה
מידות השקפה והנהגה - שונות
שאלה הבאה
שאלה קודמת
דלג לשאלה אחרונה
לחצו כאן לחיפוש במאגר השאלות והתשובות מפי הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א
שלוש מאות תשובות אחרונות
תוכנת דורש ציון - מאגר התשובות של הרה"ג בן ציון מוצפי למחשב האישי ללא צורך באינטרנט
חזרה לדף הבית באתר דורש ציון - הרב בן ציון מוצפי שליט"א