שאל את הרב - תשובות מפי הרב הגאון בן ציון מוצפי

שאל את הרב - תשובות מפי הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א

שאלה - 147019

לכבוד הרב
מורנו הרב לימדנו בספריו שבעניית אמן של קדישים יכוין שילוב אדנות הוי"ה.
שאלתי האם גם בעניית אמן על תתקבל צלותנא, יהא שלמא, על ישראל - גם מכוונים שילוב זה?
תודה

תשובה

אמת הדבר שכן כתב רבנו האר"י ז"ל בשער הכוונות דרוש חזרת העמידה דרוש ה, דמ"א, ע"ד, כי באמן של הקדיש יכווין אדנו"ת הוי"ה, לסיבה נוגעת שם שההתעוררות מתחילה משם אדנו"ת. ואילו באמן בתפילה ובברכות כולם זה הוי"ה אדנו"ת. ועיקרו מדברי הזוהר הקדוש שדבריו באים ברמיזה כנודע.
ועיין בזוהר תרומה קע"ח, א. במעלת מי שמכווין באמן.

ועיין בראשית חכמה שכן כתב, וכן בדמשק אליעזר לרבי אליעזר בן שם טוב ז"ל מערכת א אות ט. ושות שמחת כהן סימן נ"ח, ושלום וצדק סימן כ"ג, ושו"ת דעה והשכל להגאון והמקובל רבנו עובדיה הדאיה ז"ל סימן כ"ג.

והנה כל זה נכון בקדיש לגבי חמשה אמנים הראשונים של הקדיש, אך לגבי שאר אמנים של על ישראל, תתקבל, יהא שלמא, ועושה שלום, היה נראה שאינו ענין לזה. וזכורני שלא היו מכוונים בהם לא לכאן ולא לכאן. ועדיין הוא אצלי בספק שמא ידמה לאמן דברכות שהם שבח ותפילה.

ושאלתי היום את פי המקובל הגדול הגאון רבנו מרדכי עטיה שליט"א שבנוסף הוא בנם של קדושים וטהורים, ואמר לי שהדבר אצלו בספק, וחיפשתי בספרו עטרת מרדכי על כוונות הקדיש, וראיתי לו שם בעמוד שט"ז, הערה 38 שהניח הדבר בצריך עיון, ולזה דעתי הפעוטה נוטה, ושב ואל תעשה עדיף ואין לכווין בהם.

נושאי השאלה

תפילה וברכות - נוסח כוונות וביאורי התפילה - כוונת ה, תפילה וברכות - כללי - קדיש

שאלה הבאה
שאלה קודמת
דלג לשאלה אחרונה

לחצו כאן לחיפוש במאגר השאלות והתשובות מפי הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א

שלוש מאות תשובות אחרונות

תוכנת דורש ציון - מאגר התשובות של הרה"ג בן ציון מוצפי למחשב האישי ללא צורך באינטרנט

חזרה לדף הבית באתר דורש ציון - הרב בן ציון מוצפי שליט"א