שאל את הרב - תשובות מפי הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א
שאלה - 89740
לכבוד הרב שלום רב
האם מותר לאישה לשיר זמירות שבת ליד החתנים שלה
או ליד הגיסים? אומנם זה משפחה אך לא קרבה ראשונה.
תודה רבה!
תשובה
בתלמוד ברכות כ"ד, א. אמר שמואל קול באשה ערוה. וכן הוא בקידושין ע, א. ובתלמוד ירושלמי חלה ב, א. ובפרקי רבנו הקדוש סימן מ"א שלשה דברים אמרו באשה, טפח באשה [מבשרה] ערוה, קול באשה ערוה, שיער באשה ערוה. ובזוהר הקדוש נשא אדרא רבה קמ"ב , א. החמיר בזה מאוד. ומקורו מהפסוק כי קולך ערב ומראך נאוה.
ועוד בתלמוד סוטה מ"ח, א. החמירו מאוד בשירת נשים עד שאמרו שזה מסוכן כאש בנעורת, ועיין ברש"י שם מה שכתב. וכן פסק בהלכות גדולות סימן א, פרק ג עמוד מ"ד. ושו"ת הגאונים שערי תשובה סימן כ"ט, ועיין בדברי הרא"ש ברכות כ"ד שכתב שאין זה לענין קריאת שמע, אלא שאסור לשמוע קול הנשים. וכן הוא במאירי ובדברי רבנו זרחיה הלוי ז"ל בספר המאור ברכות. ובספר כתוב שם להראב"ד ז"ל ברכות שם.
וכן הוא במרדכי ברכות רמז פ. ושיטה מקובצת ברכות. וכתב מהרש"ל בים של שלמה קידושין ד, ד. שלשמוע שירתה ודאי אסור, וכן אסור לשאול בשלומה בבא מציעא פ"ז, א. משום קול באשה ערוה, אך לדבר אתה לצורך מותר. וכן כתב המהרש"א ז"ל בבא מציעא פ"ז , א. שמצינו שעלי הכהן דיבר עם חנה, ואלישע עם השונמית, אבל שאילת שלום שמביא לידי חיבה אסור. ועיין בפני יהושע קידושין ע, א. וספר המקנה שם. ובספר המנהיג עמוד תתקע"א כתב משום שכתוב ובעבור תהיה יראתו על פניכם לבלתי תחטאו, וסימן יפה לאדם שהוא ביישן שלא במהרה הוא חוטא. ועיין בספר הרוקח סימן שמ"ה. ואור זרוע סימן קל"ג.
אשר על כן צריכים מאוד להזהיר את הנשים לבלתי ישירו כשיש מישהו שאינו מבניהם שם ובזכות זאת תתברכנה בחיים טובים וארוכים.
נושאי השאלה
קדושה וצניעות - שונות
שאלה הבאה
שאלה קודמת
דלג לשאלה אחרונה
לחצו כאן לחיפוש במאגר השאלות והתשובות מפי הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א
שלוש מאות תשובות אחרונות
תוכנת דורש ציון - מאגר התשובות של הרה"ג בן ציון מוצפי למחשב האישי ללא צורך באינטרנט
חזרה לדף הבית באתר דורש ציון - הרב בן ציון מוצפי שליט"א